fbpx

Vanliga frågor

Tar ni emot nya patienter?
Ja, vi tar emot nya patienter. För att skriva in dig hos oss är det bara att du ringer oss på 0611 – 160 00 eller att du fyller i vårt formulär för att skriva in sig hos oss.

Hur gör jag om jag vill skriva in mig hos er men är idag inskriven hos en annan tandläkare?
Det går bra att byta ut din nuvarande tandläkare mot någon av våra tandläkare. Antingen ringer du oss direkt på 0611 – 160 00 eller så fyller du i vårt formulär för att skriva in sig hos oss så hjälper vi dig.

Kan jag skriva in mig hos er utan att boka en tandläkartid?
Ja, det går bra. Du kan skriva under meddelandet i formuläret när du vill komma på ditt första besök. 

Hur gör jag vid akuta besvär?
Kontakta oss så försöker vi hjälpa dig så fort som möjligt. Vid akuta besvär när kliniken är stängd ring 1177 så hänvisar de dig vidare.

Vad kostar det att gå till tandläkaren?
Det råder fri prissättning inom tandvården. Priserna för de vanligaste behandlingarna hos oss hittar du i vår prislista för tandvård.

Vilka betalningsalternativ finns?
Hos oss kan du betala med kort, swish, faktura. Det finns även möjlighet till delbetalning.

Är ni kopplade till försäkringskassan
Ja, vi är direktkopplade till Försäkringskassan så du kan använda både ditt allmänna tandvårdsbidrag samt ditt högkostnadsskydd hos oss. Här kan du läsa mer om det statliga tandvårdsbidraget.

Erbjuder ni tandvård för barn?
Nej. I nuläget tar vi endast emot vuxna patienter.
Varför måste jag visa legitimation? 
Vid ditt besök hos oss är det viktigt att du kan legitimera dig för att ingen annan ska kunna använda sig av ditt namn. Det är också viktigt för att det ska bli rätt i din journal.

Kan jag få kallelse via sms? 
Ja, vi skickar gärna din kallelse via sms. Du får även en påminnelse skickad till dig via sms två dagar före ditt besök.

Call Now ButtonBoka tid hos oss